Koh Samui, Ang Ton, nachttrein naar Bangkok - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Paul Monique en Jerken Gerringa - WaarBenJij.nu Koh Samui, Ang Ton, nachttrein naar Bangkok - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Paul Monique en Jerken Gerringa - WaarBenJij.nu

Koh Samui, Ang Ton, nachttrein naar Bangkok

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul Monique en Jerken

07 Augustus 2013 | Thailand, Ko Samui

Zondag 4 augustus, Vandaag gaan we op excursie naar Ang Tong, een beschermd natuurreservaat bestaande uit een groot aantal eilanden iets ten noordwesten van Koh Samui. Al om 8 uur worden we opgehaald en naar de pier in Taton gebracht. Aan boord wacht ons eerst een ontbijtje ( dit hebben we “thuis” gemist) en ondertussen vaart de boot uit. De boot bestaat uit een groot overdekt dek met banken en tafels en zeker 130 man aan boord. De tocht naar het park duurt zeker twee uur en rond 10.30 zijn we er. We worden in groepen verdeeld en onze groep wordt et een longtailboot afgezet op een van de eilanden waar we een flinke klim maken tot zo’n 100 meter boven de zeespiegel en alwaar we een prachtig uitzicht hebben op de zee maar ook op een smaragdgroene lagune. Daarna alle trappen weer naar beneden en met onze groep in een kajak. Samen met Monique zit ik in eentje, Myrthe en Thijmen in een andere en Jerken in zijn eentje. Achter een gids aan kajakken we langs en tussen de rotsen door om na een half uurtje weer bij een ander strand aan te komen. Hier zwemmen we een beetje en na een poosje worden we weer opgepikt en door longtailboot teruggebracht naar ons schip: Number Seven. Daar staat een lunch klaar die eer wordt aangedaan en ondertussen vaart de boot weer verder. Nu worden we na een half uurtje afgezet op een ander prachtig witgezand strand. Nu om te snorkelen. Dit is een beetje een deceptie, een afgezet stuk water ivm de boten die langsvaren met toeristen, veel te veel toeristen in dat stukje water (er liggen meerdere boten voor anker) dus alleen maar zand. Je ziet je eigen handen en voeten niet eens dus van snorkelen is geen sprake. Dan maar lekker zwemmen, beetje zonnen en zo voort. Het water is wel van een heerlijke temperatuur . Rond drie uur wordt de groep weer bij elkaar geroepen en worden we naar onze boot teruggebracht. Na nog wat spring, duik en zwempartijen vanaf het bovendek van de boot vertrekken we rond half vier weer in de richting van Koh Samui. Twee uur later worden we op de kade afgezet en door minivan bij ons verblijf afgezet. Lekker opfrissen en dan lekker uit eten. Vanavond doen Monique Jerken en Thijmen zich tegoed aan Shark….
Maandag 5 augustus. Vanochtend de laatste ochtend in ons paradijselijke eiland. Eerst om 8 uur ontbeten en dan.. Zon hoog aan de hemel, blauwe lucht, een schoon leeg strand (waar zitten al die toeristen toch?) glad water, verse ananas, Dit wilden we graag. Na paar uur zonnen, luieren, lezen, snorkelen, zwemmen etc. pakken we rond 12 uur onze spullen en om 10 voor een staat een minivan klaar om ons terug te brengen naar de pier in Thaton. Daar staat een bus klaar en onze rugzakken worden ingeladen. Met de bus richting de boot maar we moeten te voet de terminal en de boot op. Hier vinden we een plekje op het achterdek en ondertussen vertrekt de boot al weer richting het vasteland. Na twee uur varen zijn we in Donsak. Van hier uit is de overtocht het kortste, en rijden we met de bus in ook weer 1 ½ uur naar het treinstation van Surat Thani. Onze backpacks afgegeven bij de Left Luggage en we wandelen Surat Thani in. Na wat straatjes komen we op de night market uit. Straten vol met kraampjes maar vooral met eten, kruiden, groenten etc. We kijken onze ogen weer uit en proeven hier en daar van allerlei Thaise specialiteiten. Na ook ergens op straat een maaltijd genuttigd te hebben terug naar het station. Backpacks opgehaald en laatste uurtje wachten tot om 21.04 de nachttrein naar Bangkok arriveert. Hierin blijken de bedden al klaar te staan?/liggen?. Ieder ons bed gezocht en de trein gaat weer op weg. Morgen rond half negen zullen we in Bangkok arriveren. Even spullen klaarmaken, nog wat drinken, dit verhaaltje schrijven en dan… kedeng kedeng..

• 09 Augustus 2013 - 20:18

Minke:

hee Lieverds wat en mooie plaatjes SUPPER wat mooi.... Monique nog van HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG.... we zijn net terug van vakantie, is ons aangeboden door m'n moeder, omdat ze 65 is geworden. Met de hele familie zijn we naar Echten geweest super gezellig gehad.

GENIET nog en paar dagen, kus van ons allen