Chang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Paul Monique en Jerken Gerringa - WaarBenJij.nu Chang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Paul Monique en Jerken Gerringa - WaarBenJij.nu

Chang Rai

Door: Paul/Jerken

Blijf op de hoogte en volg Paul Monique en Jerken

27 Juli 2013 | Thailand, Chiang Rai

donderdag 25 juli
Vanochtend met Taxi naar busstation. Keurig op tijd vertrekt de bus van Green Line rond 9.00 uur vanaf terminal 2. Tijdens de reis van 3 uur kont er een hostess langs met water en zoutjes. Later nog en keer maar nu met allerlei verkoopwaar. Het zijn prima ruime stoelen en de reis verloopt snel.
Na aankomst op busstation laten we ons door een Songtieuw brengen naar Ben Guesthouse. Een prachtig guesthouse in Teakhout met weer een zwembad erbij. Eerst even opfrissen hierin dus en dan wandelen naar centrum. Onderweg komen we langs een school en hier staan allerlei eettentjes met allerlei Thaise gerechtjes we proberen van alles, het een is nog lekkerder dan het andere. Daarna verder langs de clocktower naar het centrum. Bij een reisbureau boeken we een excursie voor morgen om het noorden van Thailand te verkennen. Daarna een lekkere massage en op naar de night market. Waar weer van alles te koop is. Centraal in de night market is een plein vol met tafeltjes en stoeltjes en hier rond omheen allerlei verschillende stalletjes met verschillende gerechten, drankjes en verse fruit shakes. Aan een zijde is een podium waarop verschillende optredens zijn. We zoeken allemaal wat lekkers uit. We hebben terug naar het guest house een mini songtieuw genomen.

Vrijdag 26 Juli. Na het ontbijt staat om 9 uur een minivan klaar. We gaan eerst naar de Wat Rong Khun ofwel de witte tempel. een complex door een kunstenaar bedacht volledig wit met ingelegde spiegeltjes. Daarna verder naar The Black House. Enorme Gebouwen in de plaatselijke stijl van zwart hout en andere natuurlijke materialen met daarom heen een beeldentuin met allerlei bijzondere voorwerpen. Dan gaan we verder naar Hill Tribe Villages. Hier zijn verschillende stammen van bergvolkeren bij elkaar samengebracht in een natuurlijke leefomgeving. We zien onderandere Karen Long Neck, Lahu, Akka en Lisu stammen. Daarna gaan we naar Mae Sai de meest noordelijke plaats van Thailand en bekijken we de grens overgang naar Myanmar, het vroegere Birma. Dan verder naar The Golden Triangle, het 3 landen punt tussen Myanmar, Laos en Thailand. De grens wordt gevormd door de Mae Khong rivier. een 4.900 kilometer lange smeltwater rivier vanuit de Himalaya. Aansluitend bezoeken we het opium museum. In deze streek is in het verleden een grote opium leverancier geweest, de velden zijn nu vervangen door thee plantages. We eindigen in Chiang Saen waar we de overblijfselen van een oude tempel bezoeken. Rond half 8 laten we ons weer afzetten bij de night market om weer lekker te eten.

Zaterdag 27 Juli. Vandaag een luier dag. Lekker zwemmen en alles een beetje bijwerken. Foto's dagboeken enz... Vandaag een paar flinke buien dus we besluiten bij het guest house te blijven...

• 27 Juli 2013 - 21:44

Marion:

Whowww, wat een mooie reis tot nu toe. Geniet ervan.
    Groetjes Marion, Piet en de kids