Chiang Mai, Bor Sang en Mae Rim - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Paul Monique en Jerken Gerringa - WaarBenJij.nu Chiang Mai, Bor Sang en Mae Rim - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Paul Monique en Jerken Gerringa - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, Bor Sang en Mae Rim

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul Monique en Jerken

19 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

In e nachttrein worden we ineens om 6.oo gewekt. Het blijkt dat we over moeten stappen vanwege het eerder genoemde ongeluk. Op een station ongeveer 350 km voor Chiang Mai stappen we in drie grote touringcars. Met zijn vijven op de achterbank en weer proberen wat te slapen. De omgeving is geweldig om te zien. bergen, rijstvelden, bananen, traditionele dorpjes en allerhande mensen die aan het werk zijn. Uiteindelijk halen de bussen wat tijd in en arriveren we slechts een uur later dan oorspronkelijk gepland op het station van Chiang Mai. De tweede grote stad van Thailand. Na kwartiertje arriveert tranferbusje die ons naar ons guesthouse brengt. Een guesthouse, thaise stijl, met schone bedden, maar oude badkamer met roestige badkuip erin, kort doucheslang voor half lauw water, maar we kunnen douchen. Wat heel lux is dat dit guesthouse gelegen in de oude binnenstad aan klein straatje, een zwembad heeft. hier betalen we uiteindelijk voor twee kamers, met airco, extra bed, € 30,00 per nacht. Eerst zwembad in om op te frissen en dan wandelen de oude stad in. Ook hier allerlei winkeltjes, eetstalletjes, overblijfselen, tempels en zo die elkaar afwisselen. Op de terugweg een echte Thaise massage met z'n vijven genomen. Naar een zaaltje met vijf matrassen op de grond en binnen een paar minuten waren wij in een speciaal tenue gehesen en stonden er vier dames en een jongen klaar om te masseren. Wat een ervaring, iedere spier wordt tot het uiterste onder handen genomen, van voeten tot aan je gezicht. Uur was zo voorbij, wat een enorme kracht in die vingertjes.. Dan naar hotel en lekker gegeten langs de straat. Hier eet je toch wel het allerlekkerste. Alles wordt met verse kruiden bereid, wat een heerlijke smaken.

vrijdag 19 juli. Heerlijk geslapen en lekker ontbeten. Dan lopend richting bus maar.... natuurlijk weer aangesproken door vrouwelijke chauffeur van een Songthieuw die vraagt waar we heen gaan. Naar Bor San, plaatsje 8 km ten oosten van CM waar grootste kunstnijverheid van Thailand is. Daar willen we kijken hoe een en ander gemaakt wordt. Voor paar Baht wil ze ons hier heen brengen en hele dag van alles laten zien. Doen we en snel ingestapt. Auto is een Pickup met een opbouw achterop met banken in de lengte waarop je plaats kunt nemen. Zo gaan we achtereenvolgens div bedrijven langs en zien we hoe alles gemaakt wordt en probeert met van alles te verkopen. Eerst edelstenen en goudsmeden, zijde en stoffen, zwart lakwerk, al dan niet ingelegd met bladgoud, parelmoer, eierschillen of gewoon beschilderd, Jade, rotan en paieren beschilderde parasols en nog meer. Hierna brengt ze ons naar Mae rim, 16 km ten noorden en hier bezoeken we achtereenvolgens een monkey en alligator farm. Hier kunnen de kinderen met verschillende dieren op de foto en worden er shows opgevoerd met de beesten. Ze vinden het geweldig, inmiddels al geknuffeld met tijgers, gebadderd met olifanten, gezwommen met visjes, spelen met apen, en stoer doen met krokodil. Inmiddels al 1600 foto's dus dat wordt thuis uitzoeken. We sluiten een en ander of op een orchideeën kwekerij en vlindertuin. Wat een enorme verscheidenheid aan bloemen, groeiwijzen en kleuren. Fantastisch om te zien.
Uiteindelijk rond zes uur terug bij hotel. Snel eten en dan gaan de kinderen nog lekker zwemmen. weer een enorme veelzijdige en enerverende dag. We hebben al zo verschrikkelijk veel gezien en gedaan en zijn pas een week op weg.....

• 20 Juli 2013 - 00:06

Margriet:

Zo'n waaier lijkt me wel wat! Gaat dat makkelijk mee in de handbagage?! Anders iets van goud hoor. Ook goed