Ayutthaya, Lopburi en reis naar Chang Mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Paul Monique en Jerken Gerringa - WaarBenJij.nu Ayutthaya, Lopburi en reis naar Chang Mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Paul Monique en Jerken Gerringa - WaarBenJij.nu

Ayutthaya, Lopburi en reis naar Chang Mai

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul Monique en Jerken

19 Juli 2013 | Thailand, Ayutthaya

16 juli, dinsdag...Vanochtend eerst naar een olifanten kamp. Daar kregen we eerst een voorstelling, olifanten die darten, dansen, schilderen en poseren samen met ons voor de foto. Dan met zijn allen op de olifanten voor een wandeling van ruim een uur. hierna gingen de kinderen ieder op een eigen olifant met zijn eigen mahout de rivier in om samen te spelen en te badderen. Ze hebben zeker een half uur gespeeld en gestoeid.
Na de olifantenbathing van de kinderen, terug naar ons floating hotel. Rugzakken ingepakt en in longtailboat gezet. Wij vertrekken op een bambooraft om de rivier af te zakken naar de boat waar we onze laatste georganiseerde lunch zullen gebruiken. De tocht gaat rustig tussen het enorme Bamboo en ander groen door. Uiteindelijk leggen we aan aan de verkeerde kant van de rivier en moeten we via een zeer vervallen oude loopbrug de rivier oversteken. Gaten en losse planken, tussen een paar staalkabels. Veilig halen we de overzijde en na de lunch we in een minibusje geladen. 3 1/2 uur rijden en afgezet rond 18.15 bij treinstation in Bangkok, kaartjes gekocht (€2,50 voor 5 personen) en om 18.20 vertrekt de trein richting Ayutthaya, een oude koningsstad ongeveer 60 km boven Bangkok. 1 1/2 uur later aangekomen. Langs het spoor stroomt de rivier de lop Buri die we met een veerpontje (5 x 8 cent) oversteken. Met rugzakken op kwartiertje lopen naar backpackersstraat en guesthouse gevonden. Wij een kamer met airco en de kinderen een voor drie personen met een ventilator. Spullen achtergelaten en gewandeld naar nightmarket. Hier gezellig aan ht water zitten eten.

Woensdag 17 juli. na opstaan spullen ingepakt, bagage afgegeven bij receptie en fietsen gehuurd bij guesthouse. Met fiets eerst op zoek naar ontbijt. Bj verschillende stalletjes wat gehuurd en toen gefietst. Diverse ruïnes bezocht van de oude koningsstad. indrukwekkend. Myrthe en thijmen worden steeds aangesproken door groepjes meest meisjes die blijkbaar voor school toeristen moeten interviewen in het engels en dan op de foto willen met hen. Uiteindelijk rond half een uitgebreid thais gelunched met allerlei smoothies en noodles. Rond 1 uur fietsen ingeleverd en bagage opgehaald. weer via veerbootje naar station en wachten op de trien naar Lopburi. Na uurtje wachten de trein in en uurtje later in stad aangekomen. spullen afgegeven in bagagedepot. Ook hier diverse overblijfselen van tempels in verschillende stijlen. Één wordt volledig bevolkt door apen en deze hele buurt wordt bewoond door deze apen. Waar je maar kijkt. Op (rijdende) auto's, op huizen, op elektriciteit kabels, op straat.... echt overal. Planet of the apes is er niets bij. Gegeten en rustig terug naar treinstation, spullen weer opgehaald, zelfs even gedouched, want we wachten op de nachttrein van 22.00 uur.
Dan blijkt er een ongeluk gebeurt te zijn op de route naar Chiang Mai en de trein rijdt eerst niet en later toch wel maar met vertraging. Uiteindelijk arriveert rond 0.00 een vervangende trein en gauw plaatsgenomen in onze bedjes. weer een nieuw avontuur. slapen in de trein

• 22 Juli 2013 - 11:39

Minke :

SUPPER leuke foto's ook vooral met de apen

• 24 Juli 2013 - 12:50

Evelien:

Hey Myrth!

Die aapjes hadden vast een feestmaal op jou hoofd ^^