Onderweg van Yogyakarta naar de Bromo vulkaan - Reisverslag uit Probolinggo, Indonesië van Paul Monique en Jerken Gerringa - WaarBenJij.nu Onderweg van Yogyakarta naar de Bromo vulkaan - Reisverslag uit Probolinggo, Indonesië van Paul Monique en Jerken Gerringa - WaarBenJij.nu

Onderweg van Yogyakarta naar de Bromo vulkaan

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul Monique en Jerken

07 Juli 2015 | Indonesië, Probolinggo

Dinsdag 7 juli,
Vanochtend om 6.00 uur opgehaald. Staat er een chauffeur voor de deur, met auto, die direct op springt en alle rugzakken inlaadt. Als we een paar minuten onderweg zijn roept hij achteloos “airport sir”. Airport?? Maar we moeten de trein hebben. Aan de kant en onze voucher getoond. Beetje moeilijk heen en weer gepraat maar terug richting hotel. Daar staat inmiddels een minibusje die ons ook op komt halen… Overladen en nu gaan we gelukkig naar het treinstation waar we onze tickets ontvangen en plaatsnemen voor de rit via Surabaya van 9 uur naar Probolingo, vlakbij de Bromo vulkaan. Trein is lekker koel, AC, niet vol dus we kunnen alle ruimte gebruiken die we willen. We slapen wat, werken eea bij, lopen wat en genieten vooral van het landschap. Om vier uur zal er iemand klaarstaan (?) om ons op te pikken en verder te brengen.
Inderdaad staat er als we om 16.40 aankomen iemand klaar om ons mee te nemen. We worden gedropt bij een reisbureautje waar we moeten wachten op een andere groep die nog met de bus onderweg is. Hier hebben we nog wi-fi dus even eea bijwerken en foto's bij te platsen. De komende ochtenden zullen we resp om 04.00 en 01.00 worden opgehaald om beide vulkanen te beklimmen.

• 08 Juli 2015 - 15:20

Minke:

Hoi Paul Monique en Jerken.

wat zijn jullie weer een supper reis aan het maken, geweldig die teksten en natuurlijk die foto's,, top

GENIET ERVAN XXXX van ons allen

• 10 Juli 2015 - 22:20

H&M:

We genieten mee met jullie reisverslagen en de prachtige foto's!!

Groeten uit Rolde

Tags: trein, Probolingo