Chiang Mai, Doi Suthep, - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Paul Monique en Jerken Gerringa - WaarBenJij.nu Chiang Mai, Doi Suthep, - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Paul Monique en Jerken Gerringa - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, Doi Suthep,

Door: Jerken, Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul Monique en Jerken

21 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Zaterdag 20 juli,
Feest Thijmen jarig en wakker gezongen. Eerst lekker gezwommen en om twaalf uur opgehaald door de zelfde mevrouw met haar Songtieuw. Ze brengt ons eerst naar de Chiang Mai Zoo en Aquarium. Een grote dierentuin prachtig gelegen in een bos. We zien allerlei dieren en het is best vermoeiend om bij 35 graden berg op en berg af te gaan. Ook het Aquarium is erg mooi met onder andere een grote tunnel onder de haaien en andere vissen door. Daarna brengt ze ons naar Doi Suthep. Ongeveer 25 kilometer ten westen van Chiang Mai ligt boven op een berg een prachtige tempel. Ook hier weer veel Boeddha's en veel goud. Daarna gaan we nog naar een waterval. Bij de parkeerplaats staan stalletjes met allerlei lekkernijen. We zien gefrituurde Kakkerlakken, sprinkhanen, maden, kikkers, larven, vliegen en nog meer wat we niet direct herkennen. We besluiten om sprinkhanen en larven te proberen. Trie before you die. We nemen de eetwaar mee samen met genoeg te drinken en gaan op weg naar de waterval. Helaas was de waterval niet zo spectaculair omdat het al een tijdje niet geregend heeft. We hebben lekker met onze voeten in het water gezeten en ook hier begonnen de visjes aan onze voeten te knabbelen. We hebben ons in de avond aflaten zetten bij de Night Bazar. Viel een beetje tegen erg toeristisch en te goed georganiseerd. Na een uurtje ons door een rode Songtieuw naar het hotel laten brengen. Direct doorgelopen naar ons eettentje. Een soort garagebox waar de kokkin allerlei heerlijke Thaise lekkernijen voor ons klaarmaakt. Heerlijk. Daarna hebben we nog de trekking geregeld voor over twee dagen.

Zondag 21 Juli,
Vanochtend eerst weer lekker gezwommen. Daarna zijn Thijmen en Jerken, rustdag, bij het zwembad gebleven en is de rest weer de stad gaan verkennen. Nog een aantal prachtige tempels bezocht, en over de zondag markt geslenderd. Op deze zondag markt waarvoor elke week de hoofd straten worden afgezet worden alleen spullen verkocht die lokaal en ambachtelijk worden gemaakt ook allerlei heerlijke Thaise gerechtjes en lekkernijen hebben we geprobeert. 's Avonds zijn we met zijn allen nog terug gegaan.

Dit is voorlopig even het laatste verslag. Morgen ochtend trekken we voor 3 dagen de Jungle in. We hebben een trekking geboekt waarbij we naast olifanten rijden diverse stammen zullen bezoeken die leven in de enorme natuur parken. Bij deze stammen zullen we ook eten, 1 nacht slapen en de andere nacht slapen we bij een waterval. Geen stroom, geen Wi-Fi en even dus geen berichten...

• 21 Juli 2013 - 19:11

Margriet:

Hoihoi. Net proberen te skypyn met jullie, maar wellicht sliepen jullie al.
    Veel plezier in de jungle en tot over een paar dagen!
    En Thijmen nog een dikke pakkerd! Zal ie fijn vinden hihi.